zondag 16 april 2023

Locatie:
 Ter Apel en Bourtange
Prijs:
 Wij vragen voor deze dag een bijdrage van € 25 p.p.

Zondagsreisje op 16 april
We gaan deze zondag naar Ter Apel en Bourtange. Klooster Ter Apel is een uit de 15e eeuw daterend voormalig klooster in het zuidoosten van de provincie Groningen bij het dorp Ter Apel. De voormalige lekenkerk van het klooster doet nog steeds dienst als PKN kerk.
We wonen in ieder geval om 10.00 uur de dienst bij in deze kloosterkerk. Het is mogelijk om  ’s middags een rondleiding te krijgen door het klooster met een gids. Deze rondleiding start om 13.00 uur en duurt ongeveer een uur.

Op de terugweg gaan we via Bourtange, dit ligt 20 km bij Ter Apel vandaan. Bourtange (Gronings: Boertange) is een vestingdorp in de provincie Groningen, dat tijdens de Nederlandse Opstand is aangelegd. Het is een beschermd dorpsgezicht. Hoewel de grachten en muren anders doen vermoeden, heeft Bourtange nooit stadsrechten gehad. We hopen met een bus te kunnen gaan, dit is uiteraard afhankelijk van het aantal mensen die meegaan.
We hopen met elkaar op een gezellige en inspirerende dag.

De dag zal er als volgt uitzien:
8.00: vertrek met de bus richting Ter Apel
10.00: kerkdienst bijwonen in de kloosterkerk, we zijn uitgenodigd om een kop koffie mee te drinken na de dienst.
11.30-13.00: tijd voor een kleine wandeling in de omliggende bossen en een lunch, we kunnen eventueel lunchen(op eigen kosten) in het nabijgelegen Boschhuis.
13.00: rondleiding door het klooster met een gids
14.30: vertrek uit Ter Apel
15.00-16.30: op eigen gelegenheid wandelen door Bourtange.
16.30: richting huis.

We vragen voor deze dag een bijdrage van € 25 euro p.p.
Wilt u zich opgeven voor deze reis, dat kan door een mailtje te sturen naar Greet Bakker of Tineke Postma.
tineke@postmagauw.nl of greetbakker65@gmail.com

Kerkdienst Westereinkerk Tersoal

Geen dienst i.v.m. Dauwtrappen
datum en tijdstip 09-05-2024 om n.v.t.
Hemelvaartsdag meer details