Hieronder een overzicht van onze diverse fotoalbums van kerkelijke activiteiten en bijzondere kerkdiensten.

De foto's in de fotoalbums zijn o.a. gemaakt door:
Doutzen Molenaar, Harm van Gelderen, Sybren Abma, Simon Buma, Auke Landman, Jehannes Bokma, Ypie van der Kooij en Joukje Greidanus waarvoor dank!!

Klik op  "bekijk alle foto's"  van het desbetreffende item om het fotoalbum te bekijken.

Overstapdienst 16 juli 2023

Op 16 juli hebben 9 groep-8ers afscheid genomen van de kindernevendienst. In de kerk van Sibrandabuorren was het thema van deze dienst Balans. De groep-8ers hebben als aandenken een twister spel gekregen. Op de twister spellen zijn door o.a. meester Fedde, de kerkgangers en klasgenoten spreuken en wensen gezet.

Bernewurk - Pottenbakkerij op 17 juni 2023

In de ochtend van 17 juni zijn we met tien kinderen naar pottenbakkerij ‘ De Koppenjan’ in Jubbega geweest.
Onder de bomen zijn we gestart met een heerlijke pannenkoek. Na de pannenkoek hebben 6 kinderen op de draaischijf van de pottenbakker een potje of kaarsenstandaard gemaakt.
Noah Buma heeft twee prachtige kaarsen gemaakt. De andere 3 kinderen hebben een bordje beschilderd. Het was een hele gezellige, creatieve middag!

Op reiske mei tsjerke 16 april 2023

Sneintemoarn 16 april gie de reis mei sa'n lytse 30 minsken nei Ter Apel en Boertange. Om 10.00 oere waarden we ferwachte yn de kleastertsjerke fan Ter Apel. Om 13.00 oere waarden we by it kleaster opsplitst yn twa groepen en giene we ûnder lieding fan in gids troch it kleaster. Nei ôfrin noch efkes mei innoar op de groepsfoto. Fan 15.00 oan’t 16.30 oere ha we op ús gemak troch it prachtige festingstedsje Boertange kuiere en wie der tiid foar kofje mei gebak op it terras. We sjogge werom op in prachtige en foaral tige geselliche dei! De kommisje PIO, Tineke en Greet, bedankt foar de foartreflike tarieding en organisaazje!

De Passion yn Harns op 6 april 2023

Op witte donderdag zijn we met een mooie groep jeugd en ouders rond 18:30 met Fred de chauffeur naar Harlingen gegaan. Rond 20:30 begon het spektakel, met de vertelling over het paasverhaal en de prachtige liedjes die erbij zijn gezocht om het geheel af te maken.
Ondanks alle regen prachtig om mee te maken,  zo nu en dan leek het te stoppen die regen…. ook die zegen kwam van boven 😉

Kind op schoot viering 19 maart 2023

Op zondag 19 maart was er een speciale viering voor de jongste kinderen met als thema “Lente”. We begonnen de dienst met een welkomstlied met beer Michiel en daarna hebben we geluisterd naar het verhaal van De Zaaier. Samen hebben we het lied “Weet je dat de lente komt?” gezongen.
Daarna was het tijd om met elkaar te knutselen. Er kon een mooie vlinder gemaakt worden, een ‘groei en bloei-bordje’, een bloem met daarin echte bloemzaadjes, of je kon ervoor kiezen om zelf lekker te gaan schilderen. De kinderen die klaar waren met knutselen gingen gezellig met elkaar spelen. Een aantal daagden dominee Michiel uit voor een potje tafelvoetbal. De ochtend hebben we afgesloten door samen pannenkoeken te eten.

Startdienst 18 september 2022

De warmte die de kerk soms kan geven hebben we ook ervaren op de startzondag in Sibrandabuorren. We zijn met elkaar in gesprek gegaan over het thema “aan tafel”, wat ook het jaarthema is van de Protestantse kerken in Nederland. We spraken met elkaar over waar je het over hebt wanneer je met elkaar aan tafel gaat? Wat kun je allemaal doen aan een tafel? Wie nodig je uit aan tafel?
Na een mooie viering waarbij ook ons nieuwe koor zichzelf voor een eerste keer liet horen konden we spelletjes doen of gewoon gezellig samen zijn; of we het misschien aandurfden om toch nog even te voetballen buiten? Daarna hebben we met elkaar gegeten aan één lange tafel en zijn er ook nog wat kinderen naar buiten geweest voor een speurtocht. Al met al was het een geslaagde dag .

Afscheid organist Willem Twijnstra - 27 maart 2022

Zondag 27 maart 2022 hebben we na de kerkdienst in Gau afscheid genomen van onze vaste organist Willem Twijnstra. Het bernewurk heeft een kunstwerk voor Willem Twijnstra gemaakt: een notenbalk met veelkleurige muzieknoten. Op 14 april volgde de uitreiking van het draaginsigne in zilver en de bijbehorende oorkonde naar aanleiding van zijn afscheid als vaste organist van onze PKN gemeente “De Lege Geaën”. Deze uitreiking is gedaan door kerkrentmeester Abe Postma.
De foto’s zijn gemaakt bij het orgel waar hij 25 jaar geleden zijn carrière bij onze kerk is begonnen, de Sint Maartenskerk Sibrandabuorren.

Overstap dienst 21 juni 2020

Palmpasen 5-4-2020