Aanvulling preek 10-11-2019 dominee J.Zeldenrust Aanvulling preek 10-11-2019 dominee J.Zeldenrust
Aanvulling op de prediking ‘Passie voor Jezus’ van zondag 10 november. Ik heb de namen William Carey, Hudson Taylor en Mary Slessor genoemd in het rijtje van mensen die passie hadden voor Jezus. Na de dienst werd mij gevraagd wanneer Hudson Taylor leefde en daar heb ik een volledig verkeerd antwoord op gegeven. Toen ik thuis kwam heb ik het nagekeken en tegelijkertijd ook de gegevens van de andere twee personen en ik stuitte op nog wat aanvullende informatie die ik, naast de rectificatie op mijn antwoord, graag aan jullie doorgeef.

William Carey: 1761-1834
Verwacht grote dingen van God. Onderneem grote dingen voor God’’, Met deze woorden heeft William Carey vele gelovigen geïnspireerd tot grote daden. Hij schudde de naar binnen gekeerde kerken wakker uit hun apathie. Door zijn visie en volhardende optreden konden de gelovigen hun ogen niet langer gesloten houden voor de nood in verre landen. William Carey is het tastbare bewijs dat vastberadenheid, geloof en bewogenheid menselijke grenzen doorbreken en ruimte maken voor het werk van God in, en door mensen heen. Als je ooit twijfelt aan wat God door eenvoudige mensen kan doen, is ‘William Carey’ het boek dat je moet lezen!

Hudson Taylor: 1832-1905
Hudson Taylor heeft ongelofelijk veel meegemaakt, zoals teleurstellingen, tegenstand en verdriet. Dwars door alle moeiten heen leerde hij alles van Boven te verwachten. God gebruikte Taylor op een bijzondere manier. Niet omdat hij zo groot was, maar omdat hij geloofde in een groot God. Hij schreef: "Gods kracht is een beschikbare kracht. Wij zijn bovennatuurlijke mensen, wedergeboren door een bovennatuurlijke geboorte. Wij worden beschermd door een bovennatuurlijke kracht, onderhouden door bovennatuurlijk voedsel, onderwezen door een bovennatuurlijke Leraar vanuit een bovennatuurlijk Boek. Met een bovennatuurlijke Kapitein varen we een vaste koers op de overwinning

Mary Slessor: 1848-1915
Het proclameren van de liefde van Christus was Mary Slessors diepste verlangen. Nauw werkte ze samen met de andere leden van de zendingspost. Ook ging ze wel haar eigen weg en schroomde ze niet om alleen de binnenlanden in te trekken. Ze had geen man om haar te beschermen, maar vertrouwde alleen op haar Zender.
De tegenwerking die ze kreeg, maakte haar niet bevreesd. „Waarom zou ik bang zijn?” sprak ze. „Ik heb een koninklijke missie en ben in dienst van de Koning der koningen.” Deze geloofskracht was het geheim van haar zendingswerk

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10.00 uur
Gezinsdienst
Koffie voor de dienst meer details